Jul i min vardag

Man kan väl verkligen säga att man präglas av julen överallt just nu? Har tidigare skrivit att det är julpynt i de flesta affärerna, även julbelysningen har börjat sättas upp och i Ystad har man t.o.m satt upp den stora granen på torget. Det är nu man njuter som mest, nu är det liksom accepterat av allmänheten att man köper julsaker, lyssnar på julmusik och ser julfilmer. Inte för att jag bryr mig om vad andra tycker, utan mer att det märkts att det snart är dags. Som idag så hade jag med mig några pepparkakor till lunchen på jobbet, och efter jobbet så stannade jag till på Coop och köpte säsongens första lussekatt. Jag hade verkligen tur, för det var den allra sista där var, och gissa om den smakade gott? Herregud vad allting med julen är bra. Lyssnar på julmusik hela dagarna på jobbet & det finns inget bättre än julmusik. Jag älskar också att köra förbi eletronik/lamp-affärer när det är mörkt ute, måste ta foton på affärerna nästa gång jag kör förbi, det är ju helt magiskt.
 
Som ni förstår så finns julen i min vardag nu, och det kommer den fortsätta att göra i över en månad! Jag är verkligen som lyckligast nu.
 
 
 
It´s Christmas!


Kommentarer
Johanna

SV: Ja, julpyssel på arbetsplatsen borde vara en mänsklig rättighet ;)

Svar: Haha, verkligen :D
itschristmas.blogg.se

2012-11-21 @ 20:38:54
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas

Så mysigt att ha med pepparkakor och käka på lunchen.. hur gott som helst ju!
Jag måste passa på att fråga vad du jobbar med? :) Eller är det en hemlis? ;)

Svar: Det är så mysigt att komma hem till en lägenhet som är fylld av en massa julig stämning. Dock så är det fortfarande KAOS i mitt vardagsrum med allt pynt som ännu inte ha fått sin plats i lägenheten. Men imorgon ska det fixas, för då är jag LEDIG :D

Det låter verkligen som en bra idé att prova på Rocky road. För det är verkligen jätteenkelt att göra. Du får säga hur det gick sen när du har provat :D
Jag har slagit in kolorna för en stund sedan och dom blev jättegoda! :D hehe Försöker skicka ner lite till dig med hjälp av tankekraft (håller tummarna att det funkar!).

Svar: Jag har två jobb. Är fönsterputsare som "heltidsjobb", men är även sportjournalist. Men på dagarna är jag fönsterputsare. Inget höjdarjobb, men man får träffa mycket människor och nu till julen är det härligt att se folk ha julpynt :)
Det förstår jag, julpyntade hem är så jäkla härligt. Haha, brukar ju bli så. Hoppas du får plats med allt.

Enligt dig var det ju superenkelt, så jag borde ju kunna lyckas? Åh, inte fått dem än, men det kanske tar sin lilla tid? ;)
itschristmas.blogg.se

2012-11-21 @ 20:47:00
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Amanda, Ahollyjollychristmas

Sv: Åh så tråkigt att det var så fullt! Man får ha vassa armbågar på Ullared ibland...

Svar: Haha, ja verkligen. Tror jag är för snäll när jag är där, släpper fram nästan alla, så kommer ingenvart ;)
itschristmas.blogg.se

2012-11-21 @ 22:23:10
URL: http://ahollyjollychristmas.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Jaha där ser man! Putsar du fönster hos privatpersoner eller hos företag? :) kanske både och?
Det måste verkligen vara roligt att få se så många hem och se hur folk pyntar inför julen!

Hehe enligt mig så ÄR dom verkligen lätta att göra :P Så du kan inte misslyckas :) I promise you! Du får berätta hur det gick när du väl har provat :P hehe

Inga kolor än? Då måste det vara något fel med översändningen!

Svar: Både och, men usch vilket tråkigt jobb det är. Ska försöka satsa på att bli journalist på heltid istället :) Tyvärr är det ju inte så många som har julsaker framme än, men om ett par veckor så :)
Det ska jag göra :) Haha, ja, verkar inte bättre.
itschristmas.blogg.se

2012-11-22 @ 11:11:58
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Julbloggen - Min Vintersaga

Jaa, nu är det verkligen accepterat av allmänheten! Nu känns det som att de flesta delar samma glädje inför julen, även sånna som för typ 1-2 månader sen tyckte att man var knäpp som tänkte på julen, haha.

Svar: Precis, man märker ju att allting blivit så mycket juligare, älskar det :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-22 @ 17:34:12
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Okej! Men journalist tycker jag verkligen att du ska satsa på. Om det är det du vill hålla på med. Har du någon utbildning eller är du "självlärd"? :) Jag har faktiskt provat på journalistyrket, men det var inte det jag ville hålla på med kom jag fram till. Det var för författare jag skulle bli ;) hehe
Det låter bra det. Jag kan nästan inte tro att det är första advent redan nästa vecka! Längtar :D

Svar: Du tycker det? Då ska jag göra det :D Jag är självlärd, har alltid tyckt om att skriva, men halkade bara in på det här och nu har jag 2 jobb inom det. Jaså? Vad skrev du då om, och för vem/vilka? :) Åh, författare. Det låter som ett härligt yrke, har du skrivit någon bok än då? :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-22 @ 21:54:27
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Falksonchristmas

Jag kan bara hålla med, nu är den bästa tiden för julfeelinggs, det börjar lysa upp fint med alla juleljus som har satts upp, och allt juligt i alla affärer det är bara så klockrent!

Svar: Det är verkligen härligt, piggar också upp när det är mörkt ute.
itschristmas.blogg.se

2012-11-23 @ 09:30:07
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Ja, men satsa om du verkligen vill! :)
Jag var ungdomsreporter på den lokala tidningen där jag bor. Det blev en blandad kompott av jobb jag fick göra. Det var som frilans :) Fick erfarenhet, men det var ingenting för mig!
Jag har faktiskt skrivit en bok! Jag åkte till USA i början av året och där började jag skriva. Just nu ligger den på skrivbordet hos sju bokförlag. Får se om någon nappar ;) hehe

Svar: Ah, så härligt. Fan vad coolt att du har skrivit en bok! Hoppas verkligen att du får en upptryckt, kommer helt klart att köpa den isåfall :D
itschristmas.blogg.se

2012-11-28 @ 23:36:41
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Det skulle verkligen vara drömmen! Att få se sin egenskrivna bok i bokhandeln :)
Om du är riktigt snäll så kan du få den signerad av författaren ;) höhö...

Svar: Det förstår jag, hoppas & tror att det kan bli en verklighet också :) Hehe, det tackar jag inte nej till ;)
itschristmas.blogg.se

2012-12-02 @ 21:32:05
URL: http://emelieschristmas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback