Blir det en vit jul tro?

God eftermiddag!
 

Ni som följer min blogg kanske vet det att jag är bosatt långt ner i Skåne. Detta gör att en jul/vinter inte alltid är vit, och då syftar jag på snön. 
 
I år så ser det inte ut som om att det kommer att komma särskilt mycket snö, i alla fall inte till den första advent. Anledningen till detta är att det hitintills enbart varit minusgrader och frost EN gång, vilket är ovanligt även här nere. Temperaturen brukar ligga kring fem till tio plusgrader om dagarna, och det är bara lite kallare om nätterna. Dessutom så pryds fortfarande en hel del träd av löv, så risken är nog stor för att det blir en grådaskig jul, men lika glad för det är jag.
 
Dock så hoppas jag ju såklart att det kommer lite snö till julafton, då det av förklarliga skäl hör till kan man tycka.
 
Hur ser det ut hos dig vädermässigt? Har det kommit någon snö än eller är det fortfarande grått och vått på gatorna?
 
 Såhär såg det ut hos mig förra året, bara några dagar in i december.
 
 
It's Christmas!
 


Kommentarer
I vårt julkök

Här i min del av Dalarna är det rätt mycket plus och grått. Men hoppet lever om en vit jul :-)

Svar: Usch vad trist. Trodde ändå att ni hade det en aning kyligare längre upp i landet. Ja, absolut, hoppet är det sista som överger en :-)
itschristmas.blogg.se

2013-11-15 @ 18:19:29
URL: http://julkok.wordpress.com
Denise - Min Glittriga Jul

I Värmland är det varmt, det har inte varit många frostnätter heller. På vissa delar av Värmland har de kommit lite snö, dock inte där jag bor. Annars är de grått och regn, men inte ska man deppa för det, för så småningom kommer den efterlängtade snön! :)

Svar: Vad trist. Hade hoppats på att det rådde en aning mer höstigt väder längre upp i landet... Nejdå, man får ändå njuta av att det går mot jul trots det gråa vädret :-)
itschristmas.blogg.se

2013-11-15 @ 18:42:06
URL: http://minglittrigajul.blogg.se
Tomtenissan

Tycker att det är alldelses för varmt, längtar efter lite kyla ;) Har bara varit några få frostnätter här i Norrköping. Hoppas verkligen på en vit jul men är tveksam i år.

Svar: Vi får hålla tummarna för att det kommer att komma snö så småningom :-)
itschristmas.blogg.se

2013-11-16 @ 00:27:03
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback