Julmarknad i Tyskland

Hej!

Den första dagen av fem är nu avklarad, och den andra står just i sin början. Snart så kan jag koppla av och njuta i fulla drag av jul och december, som jag längtar.

Ni som följer min blogg kanske minns att jag i början av november var i Hamburg i Tyskland? Tyvärr så hann jag inte ta några foton eller besöka särskilt många affärer då, men det kommer en ny chans. Den 20:e december åker jag nämligen ner igen, denna gång med två kompisar och vi stannar fram till den 22:e. Under vår tid där så ska vi se fotboll, men givetvis även besöka den stora och berömda julmarknaden.

Det kanske inte är så många av er som vet detta, men julen i Tyskland kan i det närmsta beskrivas som hur stor julen är i USA och speciellt New York då.

Jag kommer självklart att ta bilder denna gång, och jag hoppas innerligt att inte allting är slut i affärerna trots att vi är där så nära inpå julafton.

Här är ett par bilder på hur det brukar se ut i Hamburg under julen:




It's Christmas!






Kommentarer
Maries strålande jul

Det kommer säkert att bli en upplevelse att komma dit så nära julen!

2013-11-26 @ 21:35:42
URL: http://julen.gladers.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback