Hösten

Nu så får man väl ändå säga att det är höst? Här nere i Skåne så har sommaren dröjt sig kvar, och temperaturer upp mot 20 grader i slutet av september var ingenting ovanligt.

Men nu, i oktober, så har hösten dykt upp. Själva höstvädret, bestående av regn och rusk, har ännu inte synts till, men det har blivit kallare och framförallt mörkare på kvällarna.

Detta får ju en att onekligen börja tänka på julen. För ett år sedan så var jag som jultokigast vid den här tidpunkten, men i år så har jag självmant valt att inte fokusera på julen fören om några veckor till. Allt eftersom att jag inte vill tappa stinget när det väl är dags.

Att julen är i antågandet är dock ingenting som går att missa. Lite varstans börjar man kunna skymta jultecken, och jag skulle tro att om en månad så är de större varuhusen redan fullproppade med julsaker.

När anser ni att det är lagom att börja ladda inför julen? Det vill säga att se julfilmer, lyssna på julmusik och börja handla hem julsaker. Hade varit jätterolig att få höra era åsikter.




It's Christmas!




Kommentarer
Lisas Vinterland

Jag skulle aldrig se en julfilm/julkalender eller lyssna på julmusik innan 1:a adventshelgen! Undantag om man ska gå på någon julkonsert i slutet av november.. Julens smaker håller jag lite mindre på, dom brukar jag tjuvstarta med! Men i år har jag lyckats värja mig för julmusten, har dock börjat med glöggen :) Jag sparar så länge som det går på allt, då jag känner att övergången till advent blir betydligt mer magisk om man hållit sig undan från att jula till det innan :)

Svar: Jag förstår precis hur du resonerar, men jag tycker det är svårt. Julmusik är ju det bästa som finns, och att se en julfilm mår man så bra av. Dock så håller jag med dig, ju längre man sparar på det, ju bättre blir det sen när det verkligen är dags :-)
itschristmas.blogg.se

2013-10-07 @ 01:46:19
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
minglittrigajul.blogg.se

Jag börjar med allt juligt från 1 november, men kanske smakar lite must och pepparkakor i slutet av oktober! :) Julpyntet däremot kommer upp dagen innan 1a advent.

Svar: Det låter lagom. När man är så jultokig som man är så är det svårt att låta bli att börja redan nu, när det börjar bli mörkare om kvällarna. Jag gör precis samma när det kommer till julpyntet :-)
itschristmas.blogg.se

2013-10-07 @ 13:47:45
URL: http://minglittrigajul.blogg.se/
johanna

Nu! Jag har redan börjat med att lyssna på julmusik och dricka glögg och allt möjligt. :)

Svar: Oj! Det var tidigt får jag säga. Har tidigare haft svårt att låta bli att börja redan nu, men det har resulterat i att jag helt tappat julkänslan i december, vilket har varit hemskt. Hoppas verkligen inte att du drabbas av samma som mig.
itschristmas.blogg.se

2013-10-07 @ 19:30:53
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Maries strålande jul

Till advent tar jag fram adventsljusstakar och gardiner och därefter julpyntet efterhand. Annars har jag inga förbud direkt, glögg dricker jag gärna under hösten. Likaså lyssna på lite julmusik inte en hel skiva men enstaka julsånger. Must väntar jag med. De juligaste filmerna sparar jag men Love actually såg jag förra helgen.

Svar: Perfekt ju! Mitt problem är det att jag lätt tappar den "magiska julstämningen" om jag börjar för tidigt, men självklart så ska man kunna se en julfilm eller lyssna på en och annan jultid innan advent
itschristmas.blogg.se

2013-10-12 @ 17:17:25
URL: http://julen.gladers.net
Ellinors julblogg

För mig börjar julandet så smått i November. Då kan jag tillåta mig själv att lyssna på julmusik och kanske se någon julfilm, men det mesta försöker jag låta bli innan december.

Svar: Det låter smart! Det är svårt att hålla sig undan det tycker jag, men tror man vinner på det i längden faktiskt.
itschristmas.blogg.se

2013-10-12 @ 23:04:57
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback