It's beginning to look a lot like... höst!

Regnet det piskar mot fönsterrutorna och vinden den yr, termometern visar under 15 grader och folk bär långbyxor och jackor istället för slätstrukna skjortor och blommiga sommarklänningar.

Man kan väl utan att överdriva påstå att hösten är här? Eller i alla fall presenterat sig på allvar. Sensommar är nog faktiskt min absoluta favoritårstid. Det är fortfarande någorlunda ljust på kvällarna, luften är friskare och man märker hur det är "vardag" igen. Stränderna gapar tomma sånär som någon trotsig beachlover som försöker suga det sista ur sommaren, uteserveringarna stänger bra mycket tidigare och turisterna försvinner sakta med säkert. 

Under denna perioden så brukar jag alltid ut och gå långa promenader, gärna på uppemot en mil eller två. Jag blir kreativare nu och det är alltid under sensommaren/hösten som mina bästa idéer brukar uppstå.

Självklart så är detta också ett säkert tecken på att julen närmar sig. I butikerna så är det tokrea på utemöbler och grillar, och om några veckor, en månad, så kommer vi kunna skymta de första julsakerna samtidigt som man hör folk fnysa över att det är på tok för tidigt. Någon som känner igen sig? Själv så blir jag som ett barn igen när jag kan strosa omkring bland julpynt redan i september. 

Jag har under årens gång lärt mig att jag måste planera mina jular bättre. Brukar oftast bli att jag skriver en lång lista på vad jag vill göra, men det är mycket sällan som ens hälften blir av. Nu bor jag själv i en lägenhet och känner att jag kan styra lite mer, jag behöver inte anpassa mig till vad resten i familjen har planerat.

Julmarknader, julkonserter och så mycket mer. Har ni någonting planerat nu? Vilka traditioner har ni som ni bara måste göra varje år? Dela gärna med er och ge inspiration! Jag kommer själv lite längre fram att bjuda på mina och förhoppningsvis kunna fylla på listan under hösten och vintern.

Ta hand om er!

It's Christmas!


Kommentarer
CC

Vad härligt! Vi ses!

2014-08-18 @ 15:10:01
johanna

Jag har vissa traditioner jag vill hinna med, som att gå på några speciella julmarknader och sånt. Annars är jag som du, vill göra så mycket mer än jag sen ser till att hinna med :/

2014-08-21 @ 11:52:23
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback