Längtan...

Hej!

Det var ett bra tag sedan nu som jag skrev här senast. Juni är snart passé och juli ska istället ta vid, vilket kanske är den mest somriga månaden på hela året. Dock kan det inte hjälpas att jag redan längtar till julen.

Vädret har varit ganska så dåligt under hela juni, vilket har fått mig att tänka på hösten vilket i sin tur automatiskt har fört mina tankar mot julen. Egentligen så är det inte så långt kvar tills förberedelserna smyger igång och tills man börjar spela julmusik trots att det bara är mitten av september och över 20 plusgrader utomhus. 

Jag har nyligen lämnat föräldrahemmet och bosatt mig i en egen lägenhet, vilket givetvis är hur skönt som helst. Det första jag gjorde när jag fick tillgång till lägenheten var att spana ut en bra plats till julgranen. Det skvallrar om hur pass mycket jag längtar, eller hur?

Egentligen så vet jag inte riktigt varför jag skriver det här inlägget, men jag kände för att dela med mig lite om min längtan till den bästa, mysigaste och härligaste tiden på hela året - julen.

Vi hörs säkerligen snart igen. Ta hand om er!


It's Christmas!



Kommentarer
Helena

Jag längtar redan jag också, gillar dessutom hösten: den är så lugn o fridfull!!

Svar: Kan bara hålla med dig. En fantastisk årstid på många sätt och vis!
itschristmas.blogg.se

2014-06-30 @ 08:15:46
Denise - Min Glittriga Jul

Här har du en till som längtar redan nu. Men säger man att man längtar till julen redan nu får man nog onda ögat av en hel del, haha!
Och kul att du fått dig eget! För mig var det samma sak när vi köpte hus nu i Januari, såg ut den perfekta platsen till julgranen direkt :)

Svar: Vad skönt att jag inte är ensam! Haha, känner igen mig i det där, men de lär aldrig förstå vad man känner för julen.

Tack så mycket! Grattis till det nya huset, hoppas att ni trivs bra och att julgranen passar fint om några månader :-)
itschristmas.blogg.se

2014-06-30 @ 09:12:40
URL: http://minglittrigajul.blogg.se/
Elina

Hoppas du trivs bra i den nya lagenheten :D Jag ar exakt likadan, tex om jag moblerar om sa gar tankarna direkt till "vart ska julgranen sta" haha! Jag haller med dig i ditt tankesatt, ar ju faktiskt inte sa langt kvar till september och da ar det helt OK att langta :D

Svar: Absolut! Trivs jättebra :-) Haha, det är så det är när man älskar julen. I september så början nästan julen för mig, älskar när det börjar smygas in julsaker i affärerna och det blir mörkare och mörkare om kvällarna :-)
itschristmas.blogg.se

2014-07-01 @ 16:07:12
URL: http://christmascorner.blogg.se/
Julfreak

Hej fina du! Vilken mysig blogg du har, den ger verkligen julkänsla! Jag har liksom du OCD (obsessive christmas disorder) haha ;) och tänker på julen dag ut och dag in. Jag har även ett jul-instagramkonto, så jag tänkte fråga om du ville göra lite reklam för den här i bloggen så kan jag göra samma sak :)
Min instagram heter @christmas_ilove
Hoppas du får en fin dag! Kram

Svar: Hej! Tack så jättemycket, kul att höra. Haha, skönt att man inte är ensam. Måste vara många som tycker att man inte är helt frisk som redan börjar tänka på julen. Vad kul! Ska kolla in det på en gång :-)
itschristmas.blogg.se

2014-07-08 @ 18:03:19
johanna

Ja visst längtar man nu, jag håller med dig :)

2014-07-22 @ 18:37:36
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback