När är det okej?

Det lider mot höst och så småningom vinter. Att inte komma att tänka på julen är för mig en omöjlighet, men jag försöker att motstå frestelsen att till exempel spela julmusik eller se julfilmer. Risken är för stor att jag hinner tappa julstämningen när det väl är dags.

Men när är det egentligen okej att börja lyssna på julmusik enligt dig? För vissa så verkar det vara redan den första höstdagen medan andra väntar till bara ett par dagar innan julafton, eller till och med inte förrän på självaste julafton (!). Berätta gärna när du tycker det är okej att börja lyssna på julmusik!





Kommentarer
Linnea

När man känner för det är det okej! Men kanske kan man vänta tills de åtminstone är augusti ;-)

2014-09-19 @ 15:59:50
URL: http://www.minjuljul.blogspot.se
Märta

Förra året tillät jag mig att börja lyssna på julmusik redan i i november, tidigare har det alltid varit kring första december/advent. Kände dock att jag inte hann njuta tillräckligt på bara december så nu är det i november som julen startar :)

2014-09-19 @ 20:46:11
Jul hos Linda

Jag har en fin tradition att jag får börja se julfilmer och njuta av julmusik i november, så den första i månaden vaknar jag tidigt, gör en julig frukost och tänder alla ljus jag äger, och så sätter jag igång Jul jul strålande jul. Det är så stämningsfullt att jag blir lite tårögd varje gång :)

2014-09-20 @ 06:42:40
URL: http://julhoslinda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback