Last day of summer

I dag är det som bekant den sista sommardagen kalendermässigt. Förmodligen kommer vi dock bjudas på en och annan solfylld dag till innan hösten anländer med kyla, blåst och regn. Eller är den kanske redan här? Det är svårt att avgöra med tanke på hur uselt väder det varit denna sommar.

 

Förra året blev ingen succé direkt för mig gällande att julblogga. Motivationen fanns helt enkelt inte där av diverse anledningar och det sista inlägget skrevs i slutet av november. Men det är ett nytt år nu och en ”ny” människa som sitter framför skärmen. Det senaste året har varit fantastiskt för mig då jag jobbmässigt gjort enorma framsteg inom mediabranschen samtidigt som jag tagit tag i mig själv genom att börjat träna regelbundit och äta hälsosamt, vilket resulterat i att jag gått ner 45 kilo i vikt. Garderoben har fått sig en rejäl utrensning, och det är väl egentligen det enda som varit negativt då jag tvingats göra mig av mer flertalet favoritplagg. Annars finns det bara positivt att säga om det och jag känner verkligen att jag är en annan människa nu än tidigare då jag orkar med så mycket mer och är betydligt gladare och positivare samt säkrare i mig själv. Det är helt klart ett av de bästa beslut jag någonsin tagit här i livet!

 

De senaste veckorna har jag varit inne på en del julbloggar och förstått att det inte bara är jag som börjar längta efter julen. Många är redan i full gång med att skriva om sina planer för den kommande favorithögtiden och vad man förväntar sig ska ske. Detta har i sin tur fått det att börja klia i mina fingrar efter att börja blogga igen och jag har nu bestämt mig för att göra ett försök. Tidigare år har jag känt en stor press på mig själv att leverera inlägg på löpande band och gärna ha fina bilder till det. Men jag har insett att det inte är någonting jag trivs med, så jag kommer helt enkelt skriva när jag har tid och lust och använda mig utav bilder när det finns några värdiga att publicera.

 

Fokus det här året kommer ligga på mina egna tankar och funderingar. ”Nyheter” såsom vad den nya smaken på glöggen är eller vad Marabou har för nyheter i sitt sortiment kommer jag med största sannolikhet inte att skriva om – det sköter ni andra redan så bra.

 

Inom kort kommer jag köra igång och förhoppningsvis hålla på fram till det är dags att ta adjö av julen och återgå till vardagslivet igen. Hoppas ni vill vara med på ”resan”!

 

It's Christmas!



Kommentarer
bina

välkommen tillbaka! det ska bli kul att följa dig :) !!

Svar: Tack så mycket och detsamma, fin blogg! :-)
itschristmas.blogg.se

2015-08-31 @ 15:06:22
URL: http://santababy.blogg.se/
johanna

Tycker det är skönt att det finns variation på bloggarna och att inte alla skriver om samma sak - Det blir så trist då :)

Svar: Vad kul att höra! Tycker själv det är kul att läsa om andras lite djupare tankar gällande julen :-)
itschristmas.blogg.se

2015-08-31 @ 20:36:05
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Maries strålande jul

Jag tror också på att skriva om det man själv brinner för och inte för hur man tror att andra vill att bloggen ska innehålla.

Svar: Skönt att höra! :-)
itschristmas.blogg.se

2015-09-05 @ 16:43:40
URL: http://julen.gladers.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback