70 dagar kvar nu

Idag så är det 70 dagar kvar tills det är julafton. Jag tror att alla jultokiga människor längtar lika mycket som mig tills årets bästa dag är här. Eftersom att jag bor hemma så firar vi i familjen julaftonen tillsammans genom att göra det traditionella, d.v.s. äta julmat, se på "Kalle Anka" och öppna paket. Men för mig är så betyder julafton så mycket mer. Jag brukar stiga upp 04.30 (man vill ju få ut så mycket av dagen som möjligt) och börjar dagen med att se på en julfilm medan jag äter en mysig julfrukost själv. Efter det så brukar jag se vad som går på TV och oftast så är det ju alltid någon film eller ett julavsnitt utav någon serie, men i år så hade jag tänkt åka och se när en orkester ska spela på torget i grannstaden till min. Jag har inte gjort detta tidigare men det måste ju helt klart vara väldigt stämningsfullt med levande julmusik på självaste julafton. Förhoppningsvis så finns det lite snö på marken då, det hade gjort det hela ännu mera juligt. När jag har varit där så åker jag hem igen för att träffa resten av familjen och umgås med dem, sen så kommer det förmodligen bara rulla på med julmat, "Kalle Anka", "Svensson Svensson firar jul" och paketöppning. På kvällen/natten så blir det alltid att man ser en julfilm. För trots att det känns lite som om julen tar slut efter att julafton varit så är det faktiskt jul ett par veckor till och för att inte stämningen ska dö ut så får man ju fortsätta se dessa underbara julfilmer.
 
Det kan ju bli så att jag ändrar i min planering, om det nu dyker upp någonting annat att göra. Vad brukar du göra på julafton? Berätta gärna i kommentarsfältet! :)
 
 
It's Christmas!


Kommentarer
Maries strålande jul

Kul med en kille som julbloggar!

Svar: Tack! Inte så vanligt förstår jag, men kände att jag var tvungen att dela med mig om min jul. Jättekul att läsa din blogg!
itschristmas.blogg.se

2012-10-15 @ 17:57:06
URL: http://julen.gladers.net
Emelie - Emelies Christmas

Åhh så kul att läsa om dina tankar om julen! :) Väldigt roligt att hitta en kille också som julbloggar! Keep up the good work!

Svar: Tack! Jättekul att få respons :) Inte så vanligt va? Tänkte att jag var tvungen att testa på att blogga om julen :) Tack & detsamma :D
itschristmas.blogg.se

2012-10-15 @ 20:18:31
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Jul-Lollo

Kul :) Kan du ta fler foto på ditt julpynt?

Svar: Jodå, lägger upp bilder på allt jag köper & sedan så kommer jag visa mitt andra pynt när det är dags att plocka fram det. Håll ut!
itschristmas.blogg.se

2012-10-15 @ 20:57:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback