Att köpa julklappar...

...är någonting av det svåraste jag vet. Varje år är det samma sak, man vill briljera och verkligen köpa någonting som mottagaren verkligen vill ha, men samtidigt vill man ju inte köpa någonting som står på dennes önskelista p.g.a. att man vill vara kreativ och överraskande. Jag är en perfektionist och det är på både gott och ont, som i det här fallet är det bra att jag verkligen bryr mig, men samtidigt kan det ibland gå överstyr. Jag har redan nu börjat planera så smått vad jag ska köpa men som sagt, det är minst sagt svårt. Då ska jag ändå säga att jag endast köper julklappar till mina föräldrar och min syster, och borde därför inte vara så svårt. Jag är tacksam över att jag slipper köpa till hela släkten & vänner, men en dag skaffar man sig en partner och då kommer det bli ännu en svår uppgift när det blir jul ;) Men det ska sägas att jag tycker verkligen att det är kul att köpa julklappar, och jag lägger mycket tid & pengar på detta, vill ju som sagt briljera när det är tid för att öppna julklappar som den tävlingsmänniska och också är. Egentligen så handlar inte julen om vem som köper det finaste, dyraste eller dylikt, det vet jag om. Men eftersom att jag har väldigt givmilda personer i min omgivning så vill jag inte vara sämre.
 
 
 
 
Vad tycker du? Har du lätt för att köpa julklappar eller är det precis som för mig, någonting av det svåraste du vet?


Kommentarer
Victoria

Jag håller med dig om att man inte vill köpa något som står på personens önskelista men jag brukar fundera hela året i princip på julklappar och presenter. Men det är inte lätt speciellt inte min pappa.

Svar: Då är du verkligen tidigt ute ;) Jag håller med dig, det är svårast att köpa till sin pappa. Min vill heller ingenting ha men man "måste" ju köpa någonting, så det är inte alls lätt.
itschristmas.blogg.se

2012-10-26 @ 18:40:22
URL: http://victoriajul.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Jag älskar att ge bort presenter. Framförallt julklappar! Jag är pysslig av mig så jag slår gärna in klapparna fint och prydligt med krussiduller och rosetter! :D
jag tycker att det är jättesvårt att köpa klappar till killar/män. Vad mer än rakhyvel, kalsonger och strumpor finns det att köpa liksom? ;) haha

Svar: Det gör jag med, men har så svårt att veta vad jag ska köpa. Åh, jag försöker att göra det så fint som möjligt men är nog långt ifrån så bra som du är, men blir bättre & bättre för vart år :) Haha, jaså? Det beror väl helt och hållet på vem julklappen är till, men ett par snygga kalsonger är ju inte helt fel ;)
itschristmas.blogg.se

2012-10-27 @ 17:51:02
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Haha jo du har nog rätt. Men hur roligt är det att ge bort kalsonger liksom? Det är mycket lättare om personen i fråga önskar sig något specifikt. Så att jag slipper köpa kalsonger i år igen... ;)

Svar: Haha, det kanske det inte är ;) Jag har sluppit att göra det än så länge iallafall, haha. Har du många män som du ska köpa julklapp till då?
itschristmas.blogg.se

2012-10-28 @ 07:38:59
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Haha så skönt för dig då :P
Njae, inte så jättemånga faktiskt. Det är väl till pappa, farfar och min fasters sambo. I år blir det nog även till några till då det blir en större släktjul i år :P hehe

Svar: Aha, ett tips. Håller någon på ett visst fotbollslag så kan du ju alltid köpa ett ölglas eller dylikt med lagets logga på? Borde uppskattas :)
itschristmas.blogg.se

2012-10-28 @ 19:39:04
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Tomtenissan

Jag älsakr verkligen att köpa julklappar men ibland är det riktigt svårt att veta vad man ska köpa till någon som har allt.

Svar: Precis, samma sak här. Det är jättekul att handla men svårt att veta vad. Hoppas det löser sig för dig :)
itschristmas.blogg.se

2012-10-29 @ 13:57:38
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Det var ett väldigt bra tips! Har ju en hel del Djurgårdare i släkten så det kanske blir något i den stilen ;)
Har i alla fall hittat en julklapp till syster min som är jägare och älskar älgar. Ett jättefint påslakanset med ett jättefint älgmotiv på. Det är nästan så fint så att jag skulle kunna ha det (trots att jag inte är så förtjust i älgar, mer än att äta dem) ;P

Svar: Usch då, stackars dig ;)
Det låter ju helt perfekt :) Du verkar ha rätt lätt för att hitta bra julklappar, för mig är det jättesvårt. Hehe, har aldrig ätit älg faktiskt. Är det gott? :o
itschristmas.blogg.se

2012-10-30 @ 22:34:12
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Haha, vadå? Djurgårdare är väl toppen? ;)
Jag har faktiskt inte vetat riktigt vad jag ska köpa till syrran min. Men så kom jag över ett inlägg på en blogg där just detta påslakanset kom på tal, och då visste jag att det skulle vara perfekt för henne! Så det var ingenting jag hade planerat. Det bara kom till mig :P haha
Har du inte ätit älg? Det är supergott! Det är det godaste köttet man kan äta (enligt mig själv). Vi äter faktiskt ganska mycket vilt i min familj :)

Svar: Usch nej, verkligen inte ;) Vad skönt när det blir så, det värsta som finns är ju att köpa någonting bara för att man känner att man "måste" för att man inte vill stå där tomhänt. Nix, har aldrig ätit älg. Får smaka det nu till julen verkar det som, om det nu är så gott vill säga :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-01 @ 09:56:22
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Haha vilket lag hejjar du på då? AIK? ;)
Jag håller med dig. Jag gillar julklappar där det finns en tanke bakom. Inte något som är köpt mitt i julstressen liksom :)

Svar: Nejdå, jag är fullblodig MFFare :) Precis, har dock börjat få lite idéer nu till julklappar. Det svåraste för mig är att alla i familjen fyller år i december eller slutet på november, så det blir dubbelt upp för mig.
itschristmas.blogg.se

2012-11-04 @ 08:44:29
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Där ser man :D
Jäklar, härlig tid att klämma ut ungar på :P Hehe. Dubbelt så mycket, kanske blir dubbelt så kul? ;)

Svar: Haha jo, verkar ju vara lite utav en tradition i min familj ;) Man kan ju hoppas!
itschristmas.blogg.se

2012-11-06 @ 20:06:38
URL: http://emelieschristmas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback