Haft en riktig juldag

Idag var jag ledig ifrån jobbet, och jag gjorde verkligen någonting av den.
 
Efter att jag ätit frukost, tränat & duschat så åkte jag och min syster till "Pema", en affär som ligger strax utanför Hörby i Skåne, där dem säljer allt möjligt. Jag har varit där en gång tidigare men det var 2009 eller 2010, så det var ett tag sedan. Iallafall, så sist jag var där så hade dem massvis med julsaker så det var ju främst därför jag åkte dit, + att försöka hitta julklappar (som jag har väldigt svårt för). Direkt när vi kom dit så möttes vi av en gigantisk tomte som hälsade en välkommen in, och efter det så fanns där fullt med julsaker. Där fanns allt möjligt, men mest prydnadsfigurer. Jag gick 3-4 gånger längs med allting och varje gång så såg jag nya saker. Dock så har jag redan väldigt mycket (läs; för mycket) julsaker och köpte därför inte jättemycket denna gång. Men jag råder er som bor/är i närheten att svänga in här, det är verkligen en jättemysig butik fylld med julsaker, leksaker, skor & kläder. Där finns i stort sett allt så det är verkligen värt att kolla förbi.
 
Hemsida: www.pema.cc/
 
 
Efter det, på väg hem, så ville jag återigen gå in på Bo'Ohlsson. Eftersom att det varje gång jag varit där, än så länge, kommit in nya saker, så ville jag se vad som var nytt nu. Det hade hunnit skymma när vi kom fram och den annars låsta entrén in avdelningen där julsakerna är, var nu öppen. Ännu ett tecken på att det går mot jul. Vi gick in och möttes av julmusik, och denna fina tomteorkestern - som funnits där sedan jag var ett litet barn, det har blivit som en tradition att den ska finnas där varje år för en.
 
 
Där fanns självfallet massvis med nya julsaker och jag köpte även här lite. Dock så gick jag mest runt och mös där inne och längtade så ofantligt till julen, det är helt sjukt att det bara är oktober men att man redan längtar som en galning. Hade ju kunnat vara julafton imorgon med den julstämningen jag besitter.
 
 
Som ni förstår så har jag haft en väldigt trevlig dag och jag är överlycklig av att jag har den julstämningen som jag har. Hoppas nu att den håller i sig bara!
 
Här är dagens inköp:
 
(förlåt för dåliga bilder, är tagna med iPhone)
 
It's Christmas!
 
 


Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas

Åhh du verkar ha haft en underbar dag! Full av en massa jul! :)

Svar: Absolut :) Finns ingenting bättre än att röra sig i miljöer med mycket jul :D
itschristmas.blogg.se

2012-10-30 @ 21:23:59
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Elin

Så härligt för dig med all julstämning du har, visst är det mysigt när de dagarna kommer :) Och finns dem inte där för min del så drar jag ner persiennerna hemma, och sätter på någon julfilm eller musik och äter eller dricker något juligt :)

Svar: Det är det verkligen. Åh, det åter härligt, det är just det som är det bästa med julen, du behöver inte göra så mycket för att det ska bli så mysigt och härligt :)
itschristmas.blogg.se

2012-10-31 @ 06:47:52
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Falksonchristmas

Villken trevlig affär som säljer julprodukter året om, det gillar vi skarpt.
Jag brukar ha problem att hitta saker till mina byggen när jag börjar i augusti, man får lite konstiga blickar i affärerna om man då frågar efter "jul" saker. ;-)

Bra skrivet, jag känner igen känslan du beskriver, det är en mysig tid vi går tillmötes nu.

Gärna mer tips på udda butiker med jultema


Svar: Haha, det förstår jag. Lite tidigt i augusti kanske, men är man jultokig så är man ;)
Tack så jättemycket! Det är det verkligen, jag längtar verkligen tills det börjar komma upp juleljus i städerna och julskyltningen kommer igång.

Det ska jag försöka förmedla :)
itschristmas.blogg.se

2012-10-31 @ 08:37:54
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback