Jul i New York City

Godmorgon!

Om man ska utse Julens huvudstad så måste det vara New York City. Tyvärr så har jag aldrig varit där, men har velat åka dit nu i över två år.

Det vore helt perfekt att åka dit inför Julen, då hela staden är dränkt i julpynt och ljus. En av mina närmsta kompisar kommer att åka dit på torsdag, och han har lovat mig att köpa med sig något fint julpynt därifrån.

Det sägs ju att NYC är möjligheternas stad, och visst vore det häftigt om man en dag hade fått bo där permanent, men det krävs otroligt mycket för att det aka kunna hända.

Då jag som sagt själv aldrig har varit där så kan jag inte säga så mycket om hur det är där, men det räcker med att kolla på bilder för att förstå att Julen där är någonting alldeles extra.


It's Christmas!




Kommentarer
Madeleine

Åh, New York!
Jag var där över julen i två veckor för 2 år sedan. Tyvärr blev det en del besvikelse då staden inte alls var pyntad så mycket som jag förväntade mig. Men bara man åkte en bit utanför tex Brooklyn och andra "småstäder" till stora staden, så fick man se lite mer Amerikansk julanda, tex julgransförsäljning, fint julpynt osv. Men just i själva NYC /Time square (där jag bodde) var det inte alls mycket. Det bästa var ju Rockerfeller granen som var riktigt fin och Central park Icerink.

Så ett tips om du vill till Usa över julen. Bo en bit utanför så du får uppleva det bästa och du kan då ta dig in till Time Square hur lätt som helst och uppleva Rockerfeller och Central park icerink.

Ha en fortsatt bra julmånad!

Svar: Tack för tipsen! Trist att du blev besviken, men det blev faktiskt även min kompis som var där för en vecka sedan. Tror nog det målas upp som finare än vad det är i verkligheten, så jag lär inte ha skyhöga förväntningar när jag åker :-)
itschristmas.blogg.se

2013-12-10 @ 12:53:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback