Hamburg, meine Perle...

God morgon!
 
Imorgon så reser jag till Tyskland och Hamburg där jag ska jobba under dagen i samband med fotbollsmatchen mellan Hamburger SV och Borussia Mönchengladbach.
 
För den som inte vet så drömmer jag om att bli journalist, och det här året så har jag tagit stora kliv mot att nå min dröm. Ett av de större steget, om inte det största, tar jag imorgon. Det är inte ofta en 20-åring, med noll utbildning inom media, får ackreditering till en Bundesliga-match.
 
Detta har inte så värst mycket med julen att göra, men jag ska givetvis spana in vad Hamburg har att erbjuda i julväg. Jag hoppas kunna hitta någonting som inte finns i Sverige, som jag kan köpa med mig och visa er, mina kära läsare.
 
Om allting flyter på som det ska så kommer jag lägga upp ett eller två inlägg under lördagskvällen, åker nämligen själv då jag ska jobba där. Annars så hade jag förmodligen firat HSV:s vinst tillsammans med kompisarna på kvällen. 
 
Hoppas att ni får en trevlig helg!
 
 
 
It's Christmas!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback