Julskyltning

 

Hej!

 

Äntligen helg. Det är nog få som har gått miste om att det imorgon är den första december, vilket innebär oerhört mycket just imorgon. Julkalendern börjar, Julradio.se börjar sända, det är den första advent, bara det att det är december (den bästa månaden), men givetvis så är det även julskyltning.

 

När det är julskyltning så brukar jag och min familj åka upp till Lund, men i år så blir det förmodligen inte så. Faktum är att jag ännu inte vet vart jag ska, men i dagsläget så barkar det mot Malmö. 

 

För mig så är julskyltningen verkligen den officiella starten på julen då alla städer och affärer är fullkomligt fullproppade med härliga julsaker, julpynt och massvis med ljus överallt. Man går verkligen och njuter av det, och förra året så hade vi så tur som fick snö på julskyltningen. Så lär det definitivt inte bli det här året, men vad gör det? 

 

Den här fina granen stod uppställd på ett av torgen i Lund förra året:

 

 

 

 

Så, har du bestämt vart du ska på julskyltningen? Eller du väljer kanske att stanna hemma och ha adventsmys?

 

 

It's Christmas!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback