Mardrömmar om julen

Som rubriken lyder så har jag då och då mardrömmar om julen. För många så är det nog ganska så milda mardrömmar, men för mig som i stort sett aldrig drömmer om någonting jobbigt eller otäckt så är det inte vidare uppskattat.

Det sägs ju att drömmar är det tråkigaste och med ointressanta man kan berätta om, så därför ska jag hålla mig kort. Det brukar vara så att jag, i drömmen då, helt plötsligt upptäcker att det bara är en dag eller två kvar tills julafton, och att jag inte har hunnit med någonting. Inte julpyntat, inte klätt någon gran, inte köpt några julklappar, inte lyssnat på julmusik - verkligen INGENTING. Kan ni tänka er paniken jag får då, jag som verkligen älskar julen? Som sagt så kanske det egentligen inte ska klassas som en mardröm, men hemskt är det i alla fall. 

Kände bara att jag ville dela med mig av denna återkommande dröm. Kan tänka mig att det är fler än jag som inte hade velat uppleva detta i verkligheten.





Kommentarer
Jessica

HAHAHA, jag drömmer EXAKT samma sak. Antingen att jag vaknar och det är jul och att jag typ "glömt bort" det och inget är fixat. Eller att det är dagen innan och då måste ALLT fixas, så jag känner igen det och JO, det är visst en mardröm ;)

Svar: Haha, är det sant?! Helt fantastiskt ju!
itschristmas.blogg.se

2014-09-17 @ 20:05:06
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Annie

Jag har också drömt om att det helt plötsligt är jul och jag har inte gjort NÅGONTING -hemskt! Det kanske är en 'normal' mardröm för oss julnördar:)

Svar: Haha, det verkar ju som det! Är nog ett bevis på att vi verkligen älskar julen :-)
itschristmas.blogg.se

2014-09-17 @ 20:26:49
URL: http://varanlillavra.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback