Min längtan är stor nu

Jag sitter här och bara tänker på hur underbart det kommer att vara när det äntligen är dags för jul. Redan nu börjar man ana julstämning runt omkring en. Själv har jag ju haft julstämning sedan i september och det börjar nästan bli olidligt. Jag har så många planer, tankar och funderingar kring vad jag ska göra, vad som ska hända och vad jag vill göra. Förmodligen så kommer jag inte kunna göra allting men det är inte hela världen, för julen handlar mycket om att ta det lugnt och att bara slappna av. Jag har tagit ledigt ca 5-6 dagar i december, just för att jag ska kunna hitta på saker och kunna njuta utav dagarna innan julafton. Jag hade ingen ledighet alls i sommar så därför passar jag istället på att ta ledigt till julen.
 
Om en månad är det i full gång, jag kan knappt hejda mig. Jag hoppas det här blir den bästa julen någonsin!
 
 
It's Christmas!


Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas

Så härligt att du har tagit ledigt lite i december. Det skulle jag också vilja. Det är lite svårt att få ledigt under just denna månad när man jobbar inom handel. Jag vet inte än om jag ens är ledig på julafton! Men gud så underbart det hade varit att få vara ledig en vecka innan jul och bara pyssla, fixa och trixa! Men det kommer nog bli en hel del jobb för mig istället :P
Jag har så mycket som jag vill hinna med! Vet bara inte hur allt ska hinnas med... är rädd att jag måste stryka lite från "SKA-GÖRAS-LISTAN" :P

Svar: Ja, det ska bli jätteskönt. Förstår att du också vill ha det, men måste ändå vara mysigt att jobba i butik under julstressen. Fast det kan säkerligen också vara stressande. Hehe, den där "ska-göra-listan" brukar aldrig hålla för min del, man gör helt enkelt det som känns rätt för stunden :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-04 @ 08:47:32
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Kamilla

Jag har också så sjukt mycket jullängtan :)
Det som jag ibland oroar mig för, är att jag ska få slut på julstämning innan december! fast det är ju knappast troligt va ;)
Härligt att vara ledig ett par dar i december, det skulle jag också vilja vara, passa på att mysa riktigt då.

Svar: Så härligt! Samma sak här, har hänt mig förr så därför vill jag inte börja lyssna för mycket på julmusik än, och inte se på julfilmer. Men snart så! Absolut är det det, det ska jag verkligen göra :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-04 @ 20:58:11
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Falksonchristmas

Håller med dig nu är den bästa tiden och det blir bara bättre ju närmare julen vi kommer :-)

Svar: Absolut :) Känns som om det snart börjar bli dags att sätta igång uppladdningen rejält.
itschristmas.blogg.se

2012-11-05 @ 08:38:00
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Jag pratade faktiskt med min chef idag och frågade hur jag jobbade under julen. Jag jobbar dagtid den 23:e (som är den bästa dagen enligt mig själv) och är sen ledig 24:e, 25:e, 26:e och 27:e :) Hur awesome som helst!
Jag tycker att det är riktigt roligt att jobba i butik under julen! Stämningen är helt annorlunda om man jämför med resten av året :)

Svar: Vad bra :D Då får du ju lite ledigt, och vad skönt att du slipper att jobba på julafton. Jag hade aldrig klarat av det, haha. Det kan jag verkligen tänka mig, det verkar ju vara så när man är och handlar iallafall :)
itschristmas.blogg.se

2012-11-06 @ 20:09:24
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas

Svar: Usch för att jobba på julafton. Dock har vi bara öppet till 14:00 just den dagen, men ändå. Hur kul är det att behöva ta sig till jobbet på den bästa dagen på året? Jag har haft turen med mig de senaste åren, och sluppit jobba på julafton. Min chef vet hur mycket jag älskar julen så hon brukar ha det i åtanke. Jag jobbar hellre nyårafton, påskafton, midsommarafton. Men julafton då VILL jag vara ledig ;) haha

Svar: Jag håller fullständigt med dig, på julafton så ska man vara ledig, så är det bara :) Vad bra att du har du en sån bra chef :D Precis, jag jobbar också hellre på påskafton, midsommar & valborg. Nyår vill jag helst också vara ledig ;)
itschristmas.blogg.se

2012-11-10 @ 14:21:53
URL: http://emelieschristmas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback